Bol, N., Van Weert, J. C. M., De Haes, J. C. J. M., Loos, E. F., & Smets, E. M. A. (2013). Het effect van personalisatie en leeftijdscongruentie in narratieve communicatie op website satisfactie en recall van online gezondheidsinformatie. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 41(4), 346-363.

Bol, N.; Van Weert, J.; De Haes, J.; Loos, E.; Smets, E.

2013

Bol, N., Van Weert, J. C. M., De Haes, J. C. J. M., Loos, E. F., & Smets, E. M. A. (2013). Het effect van personalisatie en leeftijdscongruentie in narratieve communicatie op website satisfactie en recall van online gezondheidsinformatie. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 41(4), 346-363.

Link naar artikel

In deze studie wordt het effect van personalisatie en leeftijdscongruentie op website satisfactie en recall van informatie en de rol van narratieve betrokkenheid onderzocht. Uit een experiment (n = 275) waarin online gezondheidsinformatievideo’s werden getoond, blijkt dat zowel personalisatie als leeftijdscongruentie en narratieve betrokkenheid een verklarende rol speelt in de effectiviteit van narratieve communicatie.



> Abstract



275

1