Bol, N., Van Weert, J. C. M., De Haes, J. C. J. M., Loos, E. F., & Smets, E. M. A. (2013). Het effect van personalisatie en leeftijdscongruentie in narratieve communicatie op website satisfactie en recall van online gezondheidsinformatie. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 41(4), 346-363.
Bol, N.; Van Weert, J.; De Haes, J.; Loos, E.; Smets, E.
2013
Bol, N., Van Weert, J. C. M., De Haes, J. C. J. M., Loos, E. F., & Smets, E. M. A. (2013). Het effect van personalisatie en leeftijdscongruentie in narratieve communicatie op website satisfactie en recall van online gezondheidsinformatie. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 41(4), 346-363.
In deze studie wordt het effect van personalisatie en leeftijdscongruentie op website satisfactie en recall van informatie en de rol van narratieve betrokkenheid onderzocht. Uit een experiment (n = 275) waarin online gezondheidsinformatievideo’s werden getoond, blijkt dat zowel personalisatie als leeftijdscongruentie en narratieve betrokkenheid een verklarende rol speelt in de effectiviteit van narratieve communicatie.
> Abstract
275
1